Queenstown for 17gubbar

Framme i QT(Queenstown alltsa) riktigt gott, har ska vi spendera 5natter ska bli sa skont att slippa aka vidare efter 1 & 2 natter och packa/slapa pa vaskan heela tiden. Idag sa vi hej da till var busschauffor Nancy Boy, han har kort oss anda fran Auckland ner hit. En rolig man, mkt speciel. Han gillade oss swedish girls, jag var han special one sa han haha :)
For nagra dagar sedan stannade vi till mitt i ingenstans bara vi pa bussen bodde pa detta hostel, vi hade en buffe dar vi fick ata hur mycket vi ville, helt underbart efter alla nudlar & liknande skit mat. Nu var det stek och potatis, gronsaker, majskolvar pastasallad mm. FABULOUS! Dar efter kladde alla killar ut sig till kvinnor, hysteriskt roligt faktiskt och vi tjejer kladde ut oss med hjalp utav soppasar.. SLutade med att Katrin, Lisa, Bellan, Leila och jag blev Spice Girls.. Sa klart en succe, vad annars?! EN riktigt rolig kvall faktiskt! Vann aven ett dancebattle mot stockholmspojkar, alltsa kan det inte vara nagat annat an en lyckad kvall mohaha :)
Men nu ar vi alltsa framme i QT. Solen skiner och sjalv har jag precis fatt en valbehovlig klippning. Isabelle lagger slingor och Katten klipper page, fina dagar!
Imorgon ska Bells & Katten ivag pa Bungyjump och massa andra farligheter,
vi andra gor nog staden eller stranden osaker beroende pa vader.. forhoppningsvis stranden med tanke pa den falnande brannan.. Vill ju inte vara en blekfis nar vi inleder vart kustaventyr om cirkus en vecka. Landar alltsa i Sydney den 15e feb. Ska fira min 21 fodelsedag dar, wiie kommer nog bli toppen eftersom jag har mina flickor med mig<3
Langtar mycket efter mina kompisar dar hemma, Linice, Linn, Kicki, Fiffi och en massa andra ocksa saklart.. Om nagra manader far man traffa alla igen och det ska bli sa himla skont och roligt!!
Tror vi alla i Swedish Corner som vi kallar oss(haha) har fatt lite mathemlangtan, mycket prat om mat haha:
Kottfarssas och spagetti-pappas
Pannkakor-Pappas
Klyftpotatis och kott, beasas
En riktig svenskpizza
Falukorv
Risgrynsgrot
Lax
Och att bara kunna fa vara hemma och ata mammas underbara mat dagligen!!! Mhhhhhhhhmm
Inom 4manader sa ska jag minsann vara hemma och frossa!!!
Nu ska jag ata nudlar.. riskaka kanske?! HAha nej ikvall ska vi nog lyxa och ata NZs kandaste hamburgare pa Fergburgers! MUMS!!!!
Hoppas att alla mar bra, for det gor vi :)
Puss puss
/Ottis

Kommentarer
Postat av: mamma (hon med underbara maten)

Hallå! Härligt!Här är det ruggigt så håll er borta ett tag till!!Kan ju berätta att idag gjorde jag en broccolipaj med fetaost! P K L

2012-02-07 @ 21:53:16
Postat av: moa

hej va med i veckans blogg det enda du behöver göra är att skriva jag är med och läga till mig på bloggving läs mer på min blogg http://mosansliv.blogg.se/

2012-02-11 @ 14:05:33
URL: http://mosansliv.blogg.se/
Postat av: moa

hej va med i veckans blogg det enda du behöver göra är att skriva jag är med och läga till mig på bloggving läs mer på min blogg http://mosansliv.blogg.se/

2012-02-11 @ 14:05:34
URL: http://mosansliv.blogg.se/
Postat av: moa

hej va med i veckans blogg det enda du behöver göra är att skriva jag är med och läga till mig på bloggving läs mer på min blogg http://mosansliv.blogg.se/

2012-02-11 @ 14:05:34
URL: http://mosansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0