Friday!

Aterigen ar det snart helg. Tiden bara flyger forbi har i Melbourne.
Denna vecka har bade jag och Lisa jobbat en hel del. Igar blev det 10h for min del, och nagat liknande idag skulle jag tro.. Suger lite nar vadret ar helt amazing med stralande sol och 30grader, men men vad ska man gora, lar ju ha lite cash i fickan ocksa nar det stora aventyret vantar om nagan manad (gora ostkusten).
Ikvall ska det bli skoj att jobba ialf, for det ar jag, Lisa och JD som ska halla i stallningarna pa Taco Bill!
Och nar vi slutat ska vi ata mat & dricka margaritas, mums hihi!!

Till helgen sa jobbar vi alla flickor i lagenheten, 3/32 Grey St St Kilda Melbourne (ifall ni vill skicka en halsning :)
Men pa sondag sa blir det ett 21arskalas heeeela dagen, kl 13 ska vi hem till var kompis Elaa (som vi aven ska fira australiensisk jul med den 25e) ska bli supertrevligt, ca 70 pers ska komma. Nagat att se framemot :)

En annan sak som vi ser framemot ar att vara sma kompisar hemifran Falun snart kommer ner till Aussie, ska bli sa underbart att fa se dom igen. Saknar er toserna dar hemma!!!


De senaste veckorna har mest bestat av jobb, strandhang tillsammans med Alex & Emma + en blandning av gott hostelfolk, traning (lopning runt en superfin sjo i en park) och lite fest.
Vi hade ett kalas med Nando som fyllde 22, fick supergod mat uuunderbart och blev hembjudna pa middag snart av hans gulliga mamma, yaaay!!

Varje dag sa forsoker vi fa julkansla genom att kika ett avsnitt av Sunes Jul, brukar vara jag Lisa och Emma Svadling. Emma ar var lilla mamma har, hon saknar sin tvattstuga & att skrubba en spis?!! Hmm.. Men hon far sa garna sa skrubba var haha. Kommer sakna dig Emma, du borde stanna har med oss tycker jag!

Forra veckan sa var jag, Lollo och Lisa till IKEA. Saaaaa gott kottbullar och massa kakor, pepparkakor och mjukglass. Varmkorv och Lingondryck!! Check, check jummiieee!! Kopte aven en ny stekpanna for 4dollar, ca 28kronor ett riktigt kap som redan blivit valanvant haha!

Nu bar det av med tram 96 mot jobbet i South Melbourne. Det anda positiva idag ar att jag far gratis god lunch, annars hade man ju foredragit stranden...

Tack och Adjo, PUSSKRAM!!!!!

///Tillls!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0